Garanti & reklamationsrätt
Trygghet vid köp
Hos Robomate.se vill vi att du alltid ska känna dig trygg och nöjd när du handlar. Alla våra produkter omfattas av svensk konsumentlagstiftning och är garanterade att motsvara produktbeskrivningen samt vara fria från ursprungliga fel vid leverans.
Vi kontrollerar noggrant att alla produkter fungerar som de ska innan de skickas till dig, så att du kan känna dig säker på att få en produkt av hög kvalitet.
Din lagstadgade reklamationsrätt
Enligt Konsumentköplagen (2022:260) har du som kund rätt att reklamera varor med ursprungliga fel i upp till tre år från leveransdagen.
För att reklamationen ska godkännas måste felet ha funnits redan vid leveranstillfället, eller vara ett dolt fel som visar sig i efterhand.
Om du upptäcker ett fel, vänligen:
-
Kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt på info@robomate.se eller telefon +46 70 355 08 48
-
Beskriv felet så utförligt som möjligt och bifoga gärna bilder eller video för att underlätta vår bedömning.
Vid en godkänd reklamation står Robomate.se alltid för returfrakten.
Så hanterar vi en reklamation
När vi mottagit och godkänt en reklamation hanteras ärendet enligt följande ordning:
-
I första hand försöker vi reparera produkten eller skicka en ny, motsvarande vara.
-
Om detta inte är möjligt erbjuder vi prisavdrag eller möjlighet att häva köpet och erhålla full återbetalning.
Vår ambition är att behandla alla reklamationer snabbt, rättvist och med full transparens.
Garanti
Utöver den lagstadgade reklamationsrätten erbjuder Robomate.se 1 års garanti på alla produkter mot fabrikationsfel.
Garantin gäller under förutsättning att produkten använts enligt medföljande instruktioner och inte utsatts för onormal belastning, felaktig hantering eller obehörig reparation.
Viktig information
Garantin och reklamationsrätten omfattar inte:
-
Normalt slitage eller yttre påverkan
-
Skador orsakade av felaktig användning, bristande underhåll eller olyckshändelse
-
Förbrukningsdelar såsom borstar, filter eller batterier med naturlig livslängd
Vi rekommenderar att du kontrollerar varan direkt vid mottagandet och sparar din orderbekräftelse, då den fungerar som inköpsbevis.
Oberoende vägledning (Konsumentverket)
För opartisk rådgivning om reklamationer, ångerrätt eller köp på distans kan du vända dig till Hallå Konsument (Konsumentverket):
-
Vägledning och rättigheter: https://www.hallakonsument.se/reklamera-och-klaga/
-
Köp på nätet (distans): https://www.hallakonsument.se/att-kopa-pa-natet/
-
Lämna klagomål/anmäl företag: https://www.hallakonsument.se/klaga-anmal/
Tvistlösning (ARN)
Om vi inte kommer överens kan du få ärendet prövat av Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Vi följer ARN:s rekommendationer. Läs mer och gör anmälan: arn.se/konsument.
